본문 바로가기 사이드메뉴 바로가기 주메뉴 바로가기

대학생활

Creating harmony for a healthy, balanced life

학사공지 게시판

2021학년도 겨울학기 대학생활관 잔류 및 신규입소 신청 안내

  • 정은주
  • 등록일 : 2021.12.01
  • 조회수 : 1475


2021학년도 겨울학기 대학생활관 잔류 및 신규입소 신청 안내

Information on Student Applications to Remain in the University Dormitory and New Admission for the 2021 Winter Semester

 

2021. 12. 1.()

December 3, 2021 (Wednesday)

 

1. 신청대상 Applicable Students

- 지스트에 재학중인 학사과정 학생으로, 아래 기준에 부합하는 자(휴학생 신청 불가)

- Current GIST undergraduate students who meet the criteria below (cannot apply for leave of absence)

구 분

Division

신청

주체

Applicant

내 용

Details

비 고

Note

대학생활관

잔류대상

Students remaining in dormitory

개인

Individual

- 연구인턴

- * 졸업예정자(, 학사학위논문 마감일(12.31.() 직후 주말(2022.1.1.()~1.2.())까지 잔류 가능)

- 계절학기 대면 강의 과목 수강자

- 기타 부득이한 사유로 하우스마스터의 승인을 받은 학사과정 학생(예시: 귀국이 곤란한 외국인 학생 등)

- Research intern

- * Prospective graduates However, it is possible to stay until the weekend (January 1-2, 2022) following the deadline of thesis submission (December 31, 2021).

- Students taking face-to-face lectures during the seasonal semester

- Undergraduate students who have received approval from the housemaster for other unavoidable reasons (Ex: foreign students who are unable to return to their home country)

* 20222월 졸업예정자의 경우, 타 잔류 사유가 있을 경우 2022.1.2.() 이후에도 잔류 가능하나 타 잔류 사유가 없을 시 2022.1.2.()까지 퇴소 필

* For prospective graduates in February 2022, if there are other reasons to stay, they can stay after January, 2, 2022 (Sun.), otherwise, they have to check out by January 2, 2022 (Sun.).

단체

부서

Groups and

Departments

- 학생자치회 필수 인원(, 자치회 임기까지만 잔류 가능)

·비상대책위원회/하우스연합회/문화행사위원회/동아리연합회

- 행정부서 업무지원/행사 참여자

· 지온나래/피움단(대외협력팀)

· 지스트신문/지스티비/유튜브 서포터즈(홍보팀)

· 근로학생(도서관, 헬스장 등)

- 기타 부서 및 학부에서 특정 사유가 인정되어 잔류를 요청한 자

(ex. 창업진흥센터-창업동아리 활동, 혁신기업가센터-산학협력 인턴십, 융합기술학제학부-동계인턴십 등)

- Required number of student council members (however, they can remain until their term ends)

- Members of the Emergency Response Committee/ House Committee/ cultural event committee/ club association

- Participants of the general affairs department work support/event

- Members of Jionnarae (지온나래)/ PIUM (Section of Public Affairs)

- GIST News/ GISTV/ YouTube Supporters (Section of Public Relations)

- Working students (library, gym, etc.)

- Those who have requested to stay due to specific reasons recognized by their faculty or other departments. (ex. GIST Business Incubator-startup club activities, Entrepreneurship Education Center - industry-university cooperation internship, School of Integrated Technology-winter internship, etc.)

 

대학생활관

신규입소 대상

New admission to the university dormitory

개인

Individual

- 2021학년도 겨울학기 학사논문연구1 수강자

- Students who have taken Bachelor’s Thesis Research 1 for the 2021 Winter Semester

입소 승인 후 신규 입소 안내문 원 홈페이지 게시 예정

After admission approval, a new admission notice will be posted on GIST’s website

 

2. 신청방법 How to Apply

신청 구분

Division

신청 주체

Applicant

지원 자격

Eligibility to apply

지원 방법 How to Apply

공통

Common

추가 서류

Additional Documents

잔류

Those who stay

개인

Individual

연구인턴

Research Interns

구글 서베이 신청

Apply through Google Form

- 대학생활관 잔류신청서(연구인턴)

온라인 제출: uhousing@gist.ac.kr

파일명 예시: 20210000_홍길동_대학생활관 잔류신청서(연구인턴).pdf

서명 수기 확인 필

- Application for remaining in the university dormitory (research intern)

Submit online to uhousing@gist.ac.kr

File name format: 20210000_홍길동_Application Form for Staying in the University Dormitory (Research Intern).pdf

Signature handwriting confirmation required

졸업예정자

Prospective Graduate

X

계절학기 대면강의 과목 수강자

Students taking face-to-face lectures during the seasonal semester

- 계절학기 수강신청 내역 스크린샷 캡처본(12.23.()~24.() 계절학기 수강신청 기간동안 제출)

수강 취소 적발 시 즉시 퇴사 조치

온라인 제출: uhousing@gist.ac.kr

파일명 예시: 20210000_홍길동_계절학기강의명.pdf(jpg도 가능)

- A screenshot file of course registration details for the seasonal semester (submitted during the course registration period from Dec. 23 (Thurs.) to Dec. 24 (Fri.))

In case of course cancellation, the students have to check out immediately.

Submit online to uhousing@gist.ac.kr

File name format: 20210000_홍길동_Name of Lecture.pdf (.jpg is also acceptable)

기타 부득이한 사유로 하우스마스터 승인을 받은 학사과정 학생(예시: 귀국이 곤란한 외국인 학생 등)

Undergraduate students who have received the housemaster approval for other unavoidable reasons (Ex: foreign students who have difficulty returning to their home countries)

- 대학생활관 잔류 요청 및 추천서

온라인 제출: uhousing@gist.ac.kr

파일명예시: 20210000_홍길동_대학생활관 잔류 요청서.pdf(jpg도 가능)

서명 수기 확인 필

- Request for remaining in the dormitory and a letter of recommendation

Submit online to uhousing@gist.ac.kr

File name format: 20210000_홍길동_Request Form to Remain in the University Dormitory.pdf (.jpg is also acceptable)

Signature handwriting confirmation required

단체

부서

Group and Departments

학생자치회 필수인원

Required number of student council members

하우스연합회를 통해 학생팀으로 명단 일괄 제출

- 각 자치회 별 필수인원 명단

- 대학생활관 잔류 요청 및 추천서

- 재직증명서

서명 수기 확인 필

Submit the list to the Section of Student Services through the House Committee

- List of required number of people for each council

- Request to remain in the university dormitory and a letter of recommendation

- Certificate of Employment

Signature handwriting confirmation required

행정부서 업무지원

General affairs department work support

- 대학생활관 잔류 요청 및 추천서

서명 수기 확인 필

- 2021학년도 겨울학기 대학생활관 잔류신청 명단

- Request to remain in the university dormitory and a letter of recommendation

Signature handwriting confirmation required

- List of applications for remaining in the dormitory for the winter semester of 2021

융합기술학제학부 및 에너지융합대학원 동계인턴십의 경우 학생 개인이 구글 서베이만 제출. 12.17.() 결과 발표 후 합격 여부에 따라 잔류/퇴사 여부 결정됨

기타 부서 및 학부에서 특정 사유가 인정되어 잔류를 요청한 자

Those who have requested to stay due to specific reasons recognized by their faculty and other departments

신규 입소

New Admission

개인

Individual

겨울 계절학기

학사논문연구1 수강자

Students enrolled in Bachelor's Thesis Research 1 - Winter Semester

구글 서베이 신청

Apply through Google Form

- 대학생활관 입소 신청서(학사논문연구 수강예정자, 12.9.() 14:00까지 제출)

- 학사논문연구1 수강신청 내역 스크린샷 캡처본( 12.23.() ~ 24.() 수강신청 기간동안 학생팀 이메일 제출, uhousing@gist.ac.kr)

수강 취소 적발 시 즉시 퇴사 조치

파일명 예시: 20210000_홍길동_학사논문연구1.pdf(jpg도 가능)

- Application for admission to the university dormitory (for those who are expected to take undergraduate thesis research must submit by Dec. 19 (Thurs.) at 2 pm)

- A screenshot file of Bachelor's Thesis Research 1 course registration (Dec. 23 (Thurs.) - 24 (Fri.), email submission to the Section of Student Services during the course registration period: uhousing@gist.ac.kr)

In case of course cancellation, the students have to check out immediately.

File name format: 20210000_홍길동_Bachelor Thesis Research1.pdf (.jpg is also acceptable)

 

잔류 신청자 구글 서베이 링크

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScwbRHTAUc9ChTqzFllu4NBRSwEOEq95yb27Ii-3ch_DG9qmA/viewform?usp=sf_link

신규입소 신청자 구글 서베이 링크 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8d7OWEi6J22_sDInUu8ZGG_UFJdj8CIpxr6cAO5qqH-rMCA/viewform?usp=sf_link

 

Application Form for Remaining Students (Google Form link)

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScwbRHTAUc9ChTqzFllu4NBRSwEOEq95yb27Ii-3ch_DG9qmA/viewform?usp=sf_link

Application Form for New Admission (Google Form link) https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8d7OWEi6J22_sDInUu8ZGG_UFJdj8CIpxr6cAO5qqH-rMCA/viewform?usp=sf_link

 

3. 신청 기한: 2021. 12. 1.() 18:00 ~ 2021. 12. 9.() 14:00

Application Period: December 1 (Wed.) 6 pm to December 9 (Thu.) 2 pm.

 

4. 퇴소 일정 및 잔류 신청 일정

[퇴소 일정]

- 21. 12. 16.() ~ 12. 19.() 재학생(미잔류자) 퇴소

- 21. 12. 31.() ~ 22. 1. 2.() 졸업예정자(학사학위논문 마감일 직후 주말까지 잔류 희망하는 학생) 퇴소

[잔류 신청 일정]

- 21. 12. 2.() ~ 12. 9.() 대학생활관 잔류신청서(온라인 서베이) 접수

- 21. 12. 10.() 잔류 대상 심사 및 승인 통보

- 21. 12. 11.() 대학생활관 룸메이트 신청기간

- 21. 12. 12.() ~ 12. 13.() 대학생활관 호실 신청기간

- 21. 12. 16.() ~ 12. 19.() 호실 이동기간

 

[신규 입소 일정]

- 21. 12. 2.() ~ 21. 12. 9.() 대학생활관 신규입소 신청(온라인 서베이) 접수

- 21. 12. 10.() 신규 입소 승인 통보

- 21. 12. 11.() 대학생활관 룸메이트 신청기간

- 21. 12. 11.() ~ 21. 12. 17() 자택 자가격리 기간

- 21. 12. 12.() ~ 21. 12. 13.() 대학생활관 호실 신청 기간

- 21. 12. 18.() ~ 21. 12. 20.() 신규 입소

 

4. Check-out Schedule and Application to Remain Schedule

[Check-out Schedule]

- December 16 (Thurs.) December 19 (Sun.) Current students’ check-out (those who do not remain)

- December 31 (Fri.), 2021 January 2, 2022 (Sun.) Prospective graduates (students who wish to stay until the weekend immediately after the deadline for their bachelor's thesis) check-out

[Application to remain schedule]

- December 2 (Thurs.) December 9 (Thurs.) Submission of application to remain in the university dormitory (online form)

- December 10 (Fri.) Notification of screening and approval for those who stay

- December 11 (Sat.) Application period for dormitory roommates

- December 12 (Sun.) December 13 (Mon.) Application period for dormitory rooms

- December 16 (Thurs.) December 19 (Sun.) Room transfer period

 

[New Admission Schedule]

- December 2 (Thurs.) December 19 (Thurs.) Application period for new admission to the university dormitory (online form)

- December 10 (Fri.) Notification of new admission approval

- December 11 (Sat.) Application period for dormitory roommates

- December 11 (Sat.) December 17 (Fri.) Quarantine period at one own’s house

- December 12 (Sun.) December 13 (Mon.) Application period for dormitory rooms

- December 18 (Sat.) December 20 (Mon.) New admission check-in


신청 서식은 상단 첨부파일(한글 파일) 참조